Přeskočit na obsah

Infrastruktura pro cyklistickou dopravu – ITI

Dotace až 85 % pro kraje, obce, dobrovolné vazby obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji/obcemi/dobrovolnými svazky obcí na výstavbu a rekonstrukci vyhrazených komunikací pro cyklisty a realizaci doprovodné cyklistické infrastruktury.
doprava
Stav
Aktivní
Datum ukončení
31. 12. 2027
Model hodnocení
jednokolový
Způsob financování
Ex-post
Výše dotace
není stanoveno
Míra podpory
70 - 85 %
Žadatel
Ostatní subjekty
Zaměření
Doprava

Dotační program Infrastruktura pro cyklistickou dopravu – ITI přináší dotaci na výstavbu a rekonstrukci vyhrazených komunikací pro cyklisty a realizaci doprovodné cyklistické infrastruktury. Cyklostezky a další typy vyhrazených komunikací mohou sloužit buď ke každodenní dojížďce do zaměstnání, škol a za službami, nebo k zajištění cyklistického propojení na hlavních trasách cyklistické dopravy v ČR. Doprovodnou cyklistickou infrastrukturu představují zejména parkovací místa pro kola a odpočívky, které mohou být realizovány jak při výstavbě cyklostezek, tak samostatně ve vazbě na již existující hojně využívané cyklistické komunikaci.

Na co lze získat podporu

  • infrastruktura pro cyklistickou dopravu
    • výstavba, modernizace a rekonstrukce vyhrazených komunikací pro cyklisty sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami, včetně doprovodné infrastruktury
    • výstavba, modernizace a rekonstrukce vyhrazených komunikací pro cyklisty na hlavních trasách cyklistické dopravy v ČR, včetně doprovodné infrastruktury
    • realizace doprovodné cyklistické infrastruktury při vyhrazených komunikacích pro cyklisty s vysokou intenzitou dopravy

Kdo může žádat (příjemce podpory)

  • kraje
  • obce
  • dobrovolné svazky obcí
  • organizace zřizované nebo zakládané kraji
  • organizace zřizované nebo zakládané obcemi
  • organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí

Výše a míra dotace

Pro Váš projekt můžete získat finanční podporu, která není nijak omezena.

Míra podpory: 70 – 85 %.

Jaké výdaje lze podpořit

  • pořízení stavby formou výstavby a stavební úpravy
    • výdaje na stezky pro cyklisty a chodce, společné i oddělené: konstrukční vrstvy, bezpečnostní opatření, podchody, lávky, propustky, mosty, opěrné zdi, násypy, svahy, příkopy
    • přechody, přejezdy, nasvětlení, zábradlí, dopravní značení, světelná signalizace
    • odvodnění: dešťové vpusti, kanalizace, veřejné osvětlení
    • doprovodná infrastruktura: parkoviště pro kola, odpočívky, nabíjecí stanice, zeleň, geodetické práce, demolice, rekultivace, recyklace odpadu
    • inteligentní systémy: sčítače dopravy, bezpečnostní systémy
    • vyhrazené pruhy pro cyklisty: značení, úpravy komunikací, příprava staveniště
  • nákup pozemku
    • maximálně do výše 10 % celkových způsobilých výdajů na projekt
  • nákup stavby
    • maximálně do výše 5 % celkových způsobilých výdajů na projekt
    • pouze po splnění podmínek:
      • stavba určená k demolici bude oceněna znaleckým posudkem, který nesmí být starší než 6 měsíců před pořízením stavby a který musí být vyhotoven dle zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku
      • způsobilým výdajem je pořizovací cena, maximálně však do výše ceny zjištěné znaleckým posudkem
      • v případě, že se stavba eviduje v katastru nemovitostí podle zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí ČR, ve znění pozdějších předpisů, je rozhodným okamžikem pro posouzení časové způsobilosti pořízení stavby datum, ke kterému má vklad do katastru nemovitostí právní účinky

Velikost projektu

Maximální a minimální výše celkových způsobilých výdajů na projekt není stanovena.

Omezení výzvy

Váš projekt musí splňovat všechny specifické podmínky výzvy a spolu s žádostí musíte předložit i povinné dokumenty. Kvalitní a bezchybné podání žádosti je klíčové pro úspěch.

  • nutné vyhledat výzvu a přihlásit svůj projektový záměr na běžící výzvu Infrastruktura pro cyklistickou dopravu ve Vaší metropolitní oblasti/aglomeraci ITI a získat kladné stanovisko k tomuto záměru. Poté je možné podat žádost o podporu.
    • jedná se o území metropolitních oblastí (Pražská, Brněnská a Ostravská) a aglomerací (Českobudějovická, Hradecko-pardubická, Jihlavská, Karlovarská, Liberecko-jablonecká, Mladoboleslavská, Olomoucká, Plzeňská, Ústecko-chomutovská a Zlínská)

Podobně zaměřené dotace

Aktivní
do 31. 12. 2027

Doprava – CLLD

Dotace až 95% pro kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí na výstavbu, modernizaci, rekonstrukci nebo stavební úpravy komunikace pro pěší či komunikace pro cyklisty.

Výše dotace
od 475 tis. Kč
Míra podpory
95%
Zjistit více
Aktivní
do 31. 12. 2027

Infrastruktura pro bezpečnou nemotorovou dopravu – ITI

Dotace až 100 % pro kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, Ředitelství silnic a dálnic ČR na výstavbu a rekonstrukci komunikací pro pěší, které jsou vedeny podél silnic a místních komunikací s vysokou intenzitou dopravy nebo které tyto zatížené pozemní komunikace kříží.

Výše dotace
není stanoveno
Míra podpory
70 - 100 %
Zjistit více
Aktivní
do 31. 12. 2027

Multimodální osobní doprava – ITI

Dotace až 85% pro kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících na rozvoj městské mobility.

Výše dotace
do 127,5 mil. Kč
Míra podpory
70 - 85 %
Zjistit více
Aktivní
do 31. 12. 2027

Nízkoemisní a bezemisní vozidla pro veřejnou dopravu – ITI

Dotace až 85 % pro kraje, obce a dopravce za základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících na nákup bezemisních vozidel pro veřejnou dopravu, která využívají alternativní energie elektřiny a vodíku.

Výše dotace
není stanoveno
Míra podpory
70 - 85 %
Zjistit více