Kreativní vouchery III
Dotační program Kreativní vouchery přináší dotaci na zefektivnění prezentace, vzhledu nebo funkčnosti produktu, procesu nebo služby žadatele směrem k jeho klientům. Cílem výzvy je pomoci malým a středním podnikům prostřednictvím propojení s nově vznikajícími kreativními sektory s adaptací na změny. Jedná se o poslední šanci na získání podpory v rámci kreativních oborů tohoto charakteru.
V minulém kole jsme s našimi klienty v Moravskoslezském kraji získali přes 1,4 mil. Kč, což představuje více než 14 % alokace. Dotace zde byla vyčerpána během pouhých 7 minut! Pomáháme i v dalších krajích. Přidejte se k našim spokojeným klientům a zajistěte si úspěšnou žádost!
Na co lze získat podporu (pouze na návrh)
Architektura / interiérový design / design nábytku / průmyslový a produktový design / módní design / světelný design
- Architektura – architektonická činnost, práce s prostorem, aplikace nových prezentačních a interaktivních technik i materiálů pro zvýšení účelnosti prostoru.
- Interiérový design – návrh vnitřního uspořádání prostoru s důrazem na praktičnost a estetiku, návrh nábytku a interiérového zařízení (ne zahrnutí vybavení).
- Průmyslový a produktový design – estetická a funkční řešení předmětů denního užívání, nástrojů, průmyslových výrobků s důrazem na opakovanou aplikovatelnost.
- Módní design – návrh oděvů a doplňků zaměřených na estetiku, funkcionalitu a aktuální módní trendy.
- Světelný design – návrh estetického a funkčního osvětlení pro různá prostředí.
Design služeb
Využívá designové nástroje k tvorbě užitečných, atraktivních a efektivních služeb pro zákazníky i poskytovatele.
Povinné výstupy designu služeb (min. 2):
- Mapy služeb (Service Blueprints) – diagramy zobrazující interakce služeb s procesy, technologiemi a lidmi.
- Prototypy služeb – funkční či vizuální reprezentace nových služeb.
- Specifikace služeb – popis procesů, odpovědností a technologií služby.
- Klíčové výkonnostní indikátory (KPIs) – měření úspěšnosti služeb.
- Plán implementace – rozvrh zavedení služeb do praxe.
- Trénink a rozvoj – plán školení zaměstnanců.
- Zákaznická dokumentace – návody a informace k poskytovaným službám.
- Zpětná vazba od uživatelů – analýza zpětné vazby od uživatelů.
- Aktualizovaná strategie služeb – revize strategie na základě výsledků a poznatků.
- Pravidelné aktualizace a optimalizace – plán revizí a zlepšování služeb.
UX design
- Návrh uživatelského zážitku s důrazem na použitelnost a užitečnost. Typické výstupy zahrnují výzkumy, tvorbu person, prototypování, interakční design, testování použitelnosti a tvorbu wireframes.
Film / video / televize
- Produkce a postprodukce profesionálních hraných, animovaných, virálních či propagačních filmů, podcastů, a videí a televizních programů produktového a propagačního typu.
Fotografie
- Profesionální a komerční produkce s důrazem na inovativní postupy, technickou preciznost a profesní standardy v reklamě, produktové fotografii a firemní prezentaci.
- Výstupy musí být technicky precizní, odpovídající běžným profesním standardům v oblasti reklamy, produktové fotografie, firemní prezentace atd.
Grafický design / branding / rebranding
- Grafický design – návrh vizuální prezentace a kompozice zahrnující symboly, obrazy a text.
- Branding a rebranding – tvorba a aktualizace vizuální identity značky, návrh loga a dalších prvků.
Herní průmysl
- Vývoj videoher, online her a her pro VR/AR prostředí.
- Gamifikace – využití herních prvků k zapojení zákazníků a zlepšení interakce se značkou.
Hudba / zvuk
- Profesionální pořizování zvukových nahrávek a vydavatelská činnost.
Informační a komunikační technologie
- Grafické návrhy obrazovek webů a aplikací, multimediální prezentace, návrhy pro virtuální či rozšířenou realitu včetně tvorby 3D modelů.
Kulturní dědictví
- Inovativní způsoby práce s kulturním dědictvím, využití historických vzorů, dokumentů a technologií novou formou.
Marketingové strategie
Dlouhodobé strategické aktivity v oblasti marketingu a firemní prezentace.
Povinné výstupy (min. 2):
- Definice mise, vize a obchodních cílů jako jasně stanovené prvky, které odrážejí dlouhodobé cíle a směřování firmy.
- Určení a popis cílových skupin zákazníků, porozumění jejich potřebám a možnostem, jak je lze nejlépe oslovit.
- Analýza konkurence a identifikace konkurenčních výhod a slabin.
- Analýza trhu a průzkum trhu, které pomáhají lépe porozumět trhu a identifikovat příležitosti a hrozby.
- Identifikace vhodných marketingových taktik a jejich výběr na základě analýzy trhu a cílových skupin.
- Stanovení rozumných a měřitelných marketingových cílů.
- Vytvoření marketingového plánu, který obsahuje konkrétní kroky, které je třeba podniknout k dosažení marketingových cílů.
- Definice marketingového mixu jako strategického procesu, který je součástí marketingové strategie.
On-line marketing
- Strategie zahrnující SEO, PPC, e-mailing, obsahový marketing, komunikaci na sociálních sítích a analytiku s povinnými výstupy, jako je analýza klíčových slov, struktura kampaní nebo návrh automatizačních scénářů.
Povinné výstupy (min. 2):
- Analýza klíčových slov (SEO)
- Technický audit webu (SEO)
- Obsahový audit webu – title, meta description, popisy kategorií (SEO)
- Analýza klíčových slov z pohledu PPC (zjednodušená varianta doplněná o cenu za proklik a kampaňový budget)
- Navržená struktura kampaní + nástroje (Google Ads, Sklik, Meta, Linkedin, Bing) (PPC)
- Navržení vhodné bidding strategie pro PPC kampaně (automatizované nebo manuální podle počtu konverzí)
- Navržení konverzí a mikrokonverzí na webu (PPC)
- Návrh automatizačních scénářů v rámci E-mail marketingu
- Návrh šablony pro newslettery + frekvence a zaměření newsletteru (produkty, edukace, novinka, majitel,…)
- Připravit publikační plán na sociální sítě na stanovené období (Social)
- Identifikovat vhodné osoby pro komunikaci na Linkedinu včetně témat (odbornější) – majitel, sales manager, technický inženýr (Social)
- Doporučení na nastavení webové analytiky (GA4, Hotjar, Clarity) + doporučení, které události měřit a jak nastavit (Analytika)
Práce s texty
- Copywriting – tvorba článků, blogů, prezentací.
- Social media copywriting – psaní textů pro sociální média.
- Kreativní psaní – příběhy, scénáře, literární texty.
- Marketingové texty – obsah zaměřený na reklamní kampaně a newslettery.
- SEO – optimalizace textů pro vyhledávače.
Řemesla
- Tradiční řemesla – výroba a zpracování usní, skla, keramiky, klenotů, hudebních nástrojů, hraček apod.
- Inovativní řemesla – využití nových materiálů a technologií (např. nanovláken, digitálního tisku).
Webdesign
- Návrh struktury a vzhledu webových stránek s důrazem na obsah a vizuální hierarchii.
Kdo může žádat
(příjemce podpory)
Malé a střední podniky (MSP) vč. fyzických osob podnikajících.
Výše a míra dotace
Pro Váš projekt můžete získat finanční podporu až ve výši 150 tis. Kč. Míra podpory činí až 80 %.
Jaké výdaje lze podpořit
Výdaje na služby kreativců ze seznamu.(https://vouchery.kreativnicesko.cz/galerie-kreativcu)
Omezení výzvy
Projekt musí splňovat specifické podmínky výzvy a spolu s žádostí musíte předložit i povinné dokumenty. Kvalitní a bezchybné podání žádosti je klíčové pro úspěch.
- projekt musí být realizován na území ČR vč. hl. města Praha
- dotace je poskytována v režimu de minimis
- žádný žadatel nesmí být zároveň kreativcem
- existence žadatele min. 3 měsíce před 20.12.2024
- každý žadatel (IČO) může podat maximálně tři žádosti v rámci oblastí:
- Film / video / televize
- Herní průmysl
- v ostatních oblastech výzvy může každý žadatel žadatel (IČO) podat pouze 1 žádost
- kreativec musí požádat o registraci do Databáze do 15.1.2025
Velikost projektu
Celkové způsobilé výdaje projektu musí být v rozmezí od 62 500 Kč do 187 500 Kč.
Podobně zaměřené dotace
Marketing
Dotace až 50 % pro malé a střední podniky na usnadnění vstupu a účast na výstavách a veletrzích v zahraničí a zvýšení jejich mezinárodní konkurenceschopnosti, rozšiřování exportní působnosti, výrobních a prodejních aktivit.
Marketing – odborné služby pro start-upy
Dotace pro malé a střední podniky na podporu zvýšení marketingových, manažerských a know-how dovedností start-upů se zaměřením na mezinárodní rozvoj podniků.
Design Credits
Dotace až 85% pro MPS na navržení průmyslového designu produktu, určeného pro sériovou výrobu.
Kreativní vouchery
Dotace až 85% pro MSP na podporu „měkkých“ inovací, jako je návrh webových stránek (webdesignu), designu produktů a služeb, grafického designu (vizuální prezentace), brandingu, marketingové strategie, firemní prezentace, výroby usní a souvisejících výrobků, práce s text (copywriting), komunikace na sociálních sítích. Návrhy a grafické zpracování návrhů mobilních a webových aplikací, aj.