Kreativní vouchery II
Dotační program Kreativní vouchery přináší dotaci na zefektivnění prezentace, vzhledu nebo funkčnosti produktu, procesu nebo služby žadatele směrem k jeho klientům. Cílen výzvy je pomoci malým a středním podnikům prostřednictvím propojení s nově vznikajícími kreativními sektory s adaptací na změny. V roce 2025 bude poslední šance na získání podpory v rámci kreativních oborů.
Na co lze získat podporu (pouze na návrh)
- Architektura / interiérový design / design nábytku / průmyslový a produktový design / módní design / světelný design
- Architektura – návrhy budov a scénického umění, práce s prostorem a moderní techniky pro zvýšení účelnosti prostoru.
- Interiérový design – uspořádání vnitřních prostor z praktického i estetického hlediska, návrh nábytku a interiérového vybavení.
- Průmyslový a produktový design – estetické a funkční návrhy denních předmětů a nástrojů v budovách.
- Módní design – vytváření oděvů s důrazem na estetiku a aktuální trendy.
- Světelný design – návrh osvětlení pro estetiku a funkčnost.
- Design služeb
- designové postupy na služby, aby byly užitečné a atraktivní pro zákazníky a efektivní pro poskytovatele.
- Typické výstupy zahrnují mapy služeb, prototypy, specifikace, klíčové výkonnostní indikátory, plány implementace, trénink a rozvoj, zákaznickou dokumentaci a zpětnou vazbu.
- UX design
- návrh uživatelského zážitku zaměřeného na vnímání, použitelnost a užitečnost produktu.
- Typické výstupy jsou výzkumy, tvorba person, prototypy, interakční design, přístupnost, testování použitelnosti a wireframes.
- Film / video / televize
- Tvorba a postprodukce hraných, animovaných a virálních filmů, videozáznamů a televizních programů.
- Fotografie
- Profesionální a komerční fotografická produkce s využitím inovativních postupů a metod.
- Grafický design / branding
- Grafický design – tvorba vizuálních prezentací kombinující symboly, obrazy a text.
- Branding – budování vztahu se zákazníkem přes vizuální identitu značky, návrh názvů, log a vizuálních stylů.
- Herní průmysl
- Vývoj videoher a gamifikace v marketingu pro zvýšení interakce se značkou a zákaznické loajality.
- Informační a komunikační technologie
- Vývoj mobilních a webových aplikací, grafické návrhy, multimediální prezentace, návrhy virtuální a rozšířené reality.
- Kulturní dědictví
- Podpora nových technologií a metod pro využívání kulturního dědictví, práce s historickými vzory a dokumenty.
- Marketingové strategie
- Dlouhodobé strategické aktivity v oblasti marketingu a firemní prezentace.
- On-line marketing
- Strategie pro různé online nástroje jako PPC, SEO, e-mailing a sociální sítě.
- Práce s texty
- Copywriting, psaní textů pro sociální média, kreativní psaní, tvorba marketingového obsahu a SEO optimalizace.
- Řemesla
- Tradiční řemesla – výroba kůže, dřeva, skla, keramiky, šperků, hudebních nástrojů a hraček.
- Inovativní řemesla – nové materiály a technologie v textiliích a oděvech, nanovlákna a digitální tisk.
- Webdesign
- Návrh struktury a vzhledu webových stránek, grafické návrhy, struktura a hierarchie webu, koncept a tvorba obsahu.
Kdo může žádat (příjemce podpory)
- malé a střední podniky (MSP) vč. fyzických osob podnikajících
Výše a míra dotace
Pro Váš projekt můžete získat finanční podporu až ve výši 150 tis. Kč.
Míra podpory činí až 85 %.
Jaké výdaje lze podpořit
- výdaje na služby kreativců ze seznamu (https://vouchery.kreativnicesko.cz/galerie-kreativcu)
Velikost projektu
Celkové způsobilé výdaje na projekt musí být v rozmezí od 58 824 Kč do 176 470,58 Kč.
Omezení výzvy
Projekt musí splňovat specifické podmínky výzvy a spolu s žádostí musíte předložit i povinné dokumenty. Kvalitní a bezchybné podání žádosti je klíčové pro úspěch.
- projekt musí být realizován na území ČR mimo hl. m. Prahy (sídlo společnosti v Praze být může)
- každý žadatel (IČO) je v této Výzvě oprávněn předložit maximálně 1 žádost o podporu
- dotace je poskytována v režimu de minimis
Podobně zaměřené dotace
Marketing
Dotace až 50 % pro malé a střední podniky na usnadnění vstupu a účast na výstavách a veletrzích v zahraničí a zvýšení jejich mezinárodní konkurenceschopnosti, rozšiřování exportní působnosti, výrobních a prodejních aktivit.
Řemeslné dílny – Karlovarský kraj
Dotace až 85% pro obce, organizace zřizované obcemi, dobrovolné svazky obcí, nadace, nadační fondy, ústavy, spolky, pobočné spolky, obecně prospěšné společnosti, církve a náboženské společnosti a svazy a jimi evidované právnické osoby, malé a střední podniky, obchodní společnosti a družstva vlastněné ze 100 % veřejným subjektem na rozšíření prostor a modernizace otevřené řemeslné dílny včetně pořízení nového vybavení nebo budování nového otevřeného řemeslného inkubátoru – prostory a zázemí dílen pro tradiční řemesla, umění a design, technologie a gastronomie.
Řemeslné inkubátory – Moravskoslezský kraj
Dotace až 85 % na církve a církevní organizace, dobrovolné svazky obcí, malé a střední podniky, nadace a obecně prospěšné společnosti, obce, obchodní společnosti vlastněné ze 100 % veřejným subjektem, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, kraji, městskými částmi na vznik řemeslných dílen.
Řemeslné inkubátory – Ústecký kraj
Dotace až 85 % pro obce, organizace zřizované obcemi, dobrovolné svazky obcí, nadace, nadační fondy, ústavy, spolky, pobočné spolky, obecně prospěšné společnosti1, církve a náboženské společnosti a svazy a jimi evidované právnické osoby, malé a střední podniky, obchodní společnosti a družstva vlastněné ze 100 % veřejným subjektem na rozšíření prostor a modernizace otevřené řemeslné dílny včetně pořízení nového vybavení nebo budování nového otevřeného řemeslného inkubátoru – prostory a zázemí dílen pro tradiční řemesla, umění a design, technologie a gastronomie.