Driving Urban Transitions (DUT) – CALL 2025

Společná mezinárodní výzva Partnerství DUT Call 2025 je zaměřena na podporu projektů v oblasti městské klimatické neutrality a udržitelné mobility.
Na co lze získat podporu
Témata výzvy, která jsou způsobilá pro české uchazeče, jsou:
- Transition Pathway 15-minute City
- Next steps for multimodal urban mobility, building on the travel experience
- Mobility policymaking in context of radical contestation
- Transition Pathway Positive Energy Districts
- Ensuring positive socio-economic impact: PEDs in local economies and energy markets
- PEDs in urban heating and cooling strategies
Čeští uchazeči se mohou účastnit pouze takového projektu, který bude mít jako hlavní Transition Pathway 15-minute City či Positive Energy Districts.
Kdo může žádat (příjemce podpory)
- výzkumná organizace
- podnik
*Uchazeči, kteří nejsou výzkumnou organizací si zvolí typ uchazeče podnik (např. územní samosprávné celky, spolky, zapsané ústavy a jiné neziskové organizace, OSVČ, nebo příspěvkové organizace).
*U výzkumné organizace se nejedná o veřejnou podporu, pokud činnosti v návrhu projektu nesouvisí s jejich hospodářskou činností. V takovém případě mohou obdržet intenzitu podpory až 100 %. Pokud se návrh projektu váže k činnostem hospodářské povahy, hlásí se tyto subjekty do mezinárodní výzvy jako podnik.
Výše a míra dotace
Pro Váš projekt můžete získat finanční podporu 175 000 EUR na jedno podpořené zařízení.
Míra podpory na jeden projekt činí maximálně 80 %.
Jaké výdaje lze podpořit
- osobní náklady (Personnel) – včetně stipendií
- náklady na subdodávky (Subcontracting/Commissions)
- ostatní přímé náklady (Consumables + Travel + Other)
- nepřímé náklady (Indirect costs/Overheads) – lze je vykazovat metodami:
- „full cost” – organizace musí mít již existující systém rozdělování nepřímých nákladů ve formě vnitřního předpisu, nebo
- „flat rate” do výše 25 % ze součtu skutečně vykázaných osobních nákladů a ostatních přímých nákladů příjemce v příslušném roce.
TA ČR za způsobilý náklad nepovažuje služby a plnění poskytnuté v rámci projektového konsorcia, tj. mezi hlavním českým uchazečem či dalšími českými účastníky a zahraničními partnery projektu.
Velikost projektu
Celkové způsobilé výdaje na českou část projektu musí být maximálně ve výši 218 750 EUR (z toho podpora TA ČR může činit nejvýše 175 000 EUR, tj. 80 %).
Omezení výzvy
Váš projekt musí splňovat všechny specifické podmínky výzvy a spolu s žádostí musíte předložit i povinné dokumenty. Kvalitní a bezchybné podání žádosti je klíčové pro úspěch.
- českým uchazečem může být pouze subjekt, který má sídlo, provozovnu nebo pobočku v České republice
- každý český uchazeč může podat neomezený počet návrhů projektů, vždy ale musí splnit podmínku, že nedochází k dvojímu financování (tj. stejný projekt nesmí být podpořen z více zdrojů)
Podobně zaměřené dotace
Doprava – CLLD
Dotace až 95% pro kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí na výstavbu, modernizaci, rekonstrukci nebo stavební úpravy komunikace pro pěší či komunikace pro cyklisty.
Fotovoltaické elektrárny do 5 MWp s vlastní spotřebou
Dotace až 30 % pro stávající nebo budoucí držitelé licence pro podnikání v energetických odvětvích (výroba elektřiny) a nedržitele licence, za předpokladu, že provoz předmětu podpory mají smluvně zajištěn subjektem, který je držitelem licence pro podnikání v energetických odvětvích na výstavbu fotovoltaických elektráren do 5 MWp s vlastní spotřebou.
FVE s/bez akumulace – dotace a bezúročný úvěr
Dotace až 50 % na pořízení FVE vč. akumulace a bezúročný úvěr pro všechny podnikatele, bez ohledu na jejich velikost.
Infrastruktura pro bezpečnou nemotorovou dopravu – ITI
Dotace až 100 % pro kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, Ředitelství silnic a dálnic ČR na výstavbu a rekonstrukci komunikací pro pěší, které jsou vedeny podél silnic a místních komunikací s vysokou intenzitou dopravy nebo které tyto zatížené pozemní komunikace kříží.