Projekt DESIGN 3 (OP TAK)

Projekt je zaměřen na podporu malých a středních podniků (MSP) při vstupu na zahraniční trhy prostřednictvím účasti na specializovaných veletrzích, výstavách a dalších zahraničních akcích. Součástí je také rozvoj mezinárodní konkurenceschopnosti MSP skrze služby expertů na exportní marketing a design.
Hlavní podporované aktivity
- Design pro internacionalizaci
– Podpora až 200 000 Kč
– Určeno na spolupráci s designérem z Adresáře designérů CzechTrade
– Pouze pro výrobní podniky a pro inovace průmyslového/produktového designu určeného k sériové výrobě
– Nevztahuje se na grafický design a digitální komunikaci - Účast na designových veletrzích a výstavách
– Podpora až 190 000 Kč na jednu účast (společnou i individuální)
– Určeno pro prezentaci designu na zahraničních akcích - Poradenství v exportním marketingu
– Podpora až 110 000 Kč
– Spolupráce s expertem z Adresáře designérů CzechTrade
– Pouze pro výrobní podniky, které mají design jako součást firemní strategie
Kdo může žádat (příjemce podpory)
Podpora je určena výhradně pro malé a střední podniky (MSP).
Výše a míra dotace
Podpora je poskytována formou tzv. zvýhodněné služby (žadatel nedostává peníze, ale CzechTrade uhradí část služby expertovi).
- Až 70 % způsobilých výdajů
- 30 % hradí žadatel ze svých prostředků
Velikost projektu
Klíčová aktivita | Max. výše dotace (70 %) | Odhadovaná min. hodnota celého projektu (100 %) |
---|---|---|
KA1 – Design pro internacionalizaci | 200 000 Kč | cca 285 700 Kč |
KA2 – Účast MSP na veletrzích, výstavách a dalších akcích zaměřených na propagaci designu (společné a individuální účasti) | 190 000 Kč na 1 účast | cca 271 400 Kč |
KA3 – Poradenství exportního marketingu | 110 000 Kč | cca 157 100 Kč |
Omezení výzvy
Místo dopadu projektu nesmí být v regionu NUTS 2 Praha.
Není omezen počet žádostí, pokud jsou splněny podmínky:
- V KA1 může žadatel žádat opakovaně (např. na více produktů).
- V KA2 může žadatel žádat opakovaně, vždy však pouze na jednu konkrétní akci, přičemž každá žádost je posuzována samostatně a podpora se započítává do limitu de minimis.
- V KA3 je omezení pouze 1 marketingová strategie na 1 zahraniční trh, ale žadatel může žádat na různé trhy.
Podobně zaměřené dotace
Design Credits – III.
Dotace až 85% pro MPS na navržení průmyslového designu produktu, určeného pro sériovou výrobu.
Marketing – odborné služby pro start-upy I
Dotace 50 % pro malé a střední podniky na podporu zvýšení marketingových, manažerských a know-how dovedností start-upů se zaměřením na mezinárodní rozvoj podniků.
Kreativní vouchery
Dotace až 85% pro MSP na podporu „měkkých“ inovací, jako je návrh webových stránek (webdesignu), designu produktů a služeb, grafického designu (vizuální prezentace), brandingu, marketingové strategie, firemní prezentace, výroby usní a souvisejících výrobků, práce s text (copywriting), komunikace na sociálních sítích. Návrhy a grafické zpracování návrhů mobilních a webových aplikací, aj.
Kreativní vouchery II
Dotace až 85% pro MSP na podporu „měkkých“ inovací, jako je návrh interiérového designu, designu nábytku, průmyslového a produktového designu, módního designu, návrhu filmu / videa / hudby / zvuku, návrh fotografií, návrh mobilní aplikace, virtuální reality, návrh marketingové strategie, firemní prezentace, on-line marketingové strategie (PPC, SEO, sociální sítě), návrh práce s texty (copywriting), návrh výroby usní, a dalších řemesel, návrh webových stránek (webdesignu) aj.